уторак, 1. фебруар 2011.

Lepota mušice 4 (Arhiva Blog B92)


UMETNOST| ŽIVOT| ŽIVOTNI STIL

Lepota Mušice 4

Aleksandar Vasović RSS / 06.01.2011. u 10:02
I tako, dokoturasmo se do 19 veka i viktorijanske Engleske, Nemačke pod Bizmarkom ali i Amerike iz doba (ne nužno hronološki)  Vajata Erpa, Bika Koji Sedi, Litte Big Horn-a  i Teodora Ruzvelta.
Tehnologija je u medjuvremenu napredovala do telegrafa, veš mašine (ne u formi u kojoj je poznajemo danas), četkice za zube, narkoze, parne mašine, mitraljeza, onoga što danas nazivamo tržnim centrom i potrošačkog društva sličnog današnjem. 
Ljudima su, sve u svemu, počeli da se dopadaju pronalasci koji su im olakšali (i ubrzali) život, pa su tako majstori, uglavnom u Engleskoj i Americi počelji da izmišljaju nove modele štapova, čekrka, mušičarskih konaca i kako bi lepo rekli današnji marketing eksperti - paletu povezanih proizvoda (šta god da to značilo). 
images?q=tbn:ANd9GcQnhVhSVrnAmVBljqHc-ncQc8Y_Z2KXldpvzKNAkQXuHqDeWS6_ 
Ali da idemo redom - pola stoleća - od 1851 do početka 20 veka bilo je dovoljno da zbriše sva vekovna pravila mušičarenja i da postavi standarde od kojih mnogi važe i danas.
Izmišljen  je false cast iliti lažni zabačaj. E sad, ovo će da izgleda komplikovano.
Da bi shvatili o čemu se radi uzmite u ruku štap za bilo koju drugu vrstu ribolova I oprobajte mu elastičnost drmajući ga ili zabacujući šta god na njega kačite (plovak sa olovcima, varalicu, hranilicu, kakav sistem za šarana),  a na način na koji to obično radite. Odložite. Uzmite mušičarski štap I uradite isto ali sa ušniranim mušičarskim koncem, predvezom, tippetom (o svemu ovome detaljno ćemo kasnije) I malecnim parčetom vunice ili tako nečega na samom kraju (da ne propastimo mušicu).
Hopla! Eto razlike! Mušičarski štap je neuporedivo elastičniji, a zabacivanje na klasičan način jednostavno ne radi jer na kraju konca nema težine!
E sad, ako sa obične strune uklonite težinu - ona će da šljone k’o uštipak jer je lagana kao pero. Dakle, klasičnom štapu zabačaj dozvoljava težina na jednom kraju.
Pogledajte medjutim, kako se ponaša  mušičarski konac – pada ravno dole – težak je. E u tome je štos - njegova težina plus energija koju stvara u kombinaciji sa štapom mu omogućavaju da skoro bestelesnu stvarčicu kao što je veštačka mušica odnese po 50 metara (ima ih koji bacaju I dalje, ali o tome docnije).
False cast ima još par namena (ne nužno ovim redom) – dok ceo sistem (štap, konac, ruku) pokrećemo, e da bi odnosnu muhu poslali na željeno mesto, cilj je da to uradimo bez pljeskanja konca po vodi jer to plaši ribu. Otuda false cast – lažno zabacivanje. Mušica će odleteti na cilj tek kada uradimo ama baš sve kako treba (jer u protivnom neće, ili barem ne tamo gde želimo). Druga namena je sušenje suve mušice koja se natopila vodom. Treća, a u vezi sa početkom ovog pasusa, jeste dodavanje dužine konca i promena pravca bacanja (o čemu takodje docnije). 
Tokom tih 50 godina 19 veka, mušičari su stvorili tehniku I dizajn suve mušice, majstori način da prave šestougaone štapove od cepanog bambusa (baš kao I danas), a stvoreni su I čekrci koji izgledaju skoro pa baš kao I ovi sa kojima ribu lovimo danas. Desila se i još jedna ogromna promena. Do 1850-ih još je bilo onih koji su na isti štap kačili mamac I mušicu. Od tada pa do 1900-te je iskristalisan dizajn mušičarskog štapa, tako da nikome zdrave pameti više nije padalo na pamet da ga koristi za nešto drugo.
Tokom revolucionarnih 1850-ih najveći broj štapova za pastrmku je I dalje pripadao grupi onih dvoručnih, od po 4 ili  čak 5 metara. Štapovi za lososa su takodje bili jako dugački I suštinski su takvi I ostali. ‘Tedoh reći, nije dugačak pastrmski štap bilo naskroz loša stvar jer je ribolovcu dozvoljavao da pokrije više vode, ali je naprosto bio pretežak. Istovremeno, malo je njih imalo opremu ali I znanje da baci mušicu dalje od 30 metara.
Sve se promenilo 1857-me kad je neki Stjuart, Škot, počeo da uz vodu baca mokru mušicu, laganim bambusovim štapom od tri metra, te jako uspešno lovi pastrmku I lipljana, a i da piše okolo o toj novoj tehnici.  
Tada su popularni  bili i drveni štapovi od pokenholca (gvajakuma, greenheart-a) ali se ispostavilo da nisu tako dobri kao oni od bambusa. Svejedno ih je čuvena firma Hardi (Rols Rojs medju mušičarskim štapovima) pravila do 1952, manje više zbog starovremskog šmeka.
Konci su se I dalje pravili od upredene konjske dlake I svile baš kao I u doba Isaka Valtona, ali su bili mnogo kvalitetniji jer su u izradi korišćene mašinske predilice. Stvorena je I specijalizovana mušičarska udica sa okcetom pravljena od čelika ili mesinga.
ferrules-811x548.jpg
Nekako u to vreme je počeo da se ustaljuje I način spajanja štapova uglavljivanjem užeg gornjeg (tzv muškog) u širi donji (tzv ženski) deo I to uz pomoć mesinganih spojeva ili ferula. Tako je I danas (uz male intervencije što se materijala tiče ali o tome u nastavku).
 p.s. 
može da bude korisno 


Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanacgordanac10:18 06.01.2011

ako....

...se ikada usudim (i zgode se sve okolnosti) da s balerine i olovice pređem na struk i mušice - spominjaću te po dobru :))
Odlični tekstovi (unsolicited advice - kad ispišeš skoro sve što ti je na pameti - ondaK sve u PDF i - pusti ceo tekst da mušičari internetom, mislim da nas ima priličan broj koji će "zategnuti struk" )

Aleksandar VasovićAleksandar Vasović10:27 06.01.2011

Re: ako....

hvala, hvala. staraću se. a glede PDF-a - sve i da znaš... jakša sovjetuje slično
gordanacgordanac10:36 06.01.2011

:))

Aleksandar Vasović
sve i da znaš... jakša sovjetuje slično

OndaK su to već "совјети здравога разума".
S obzirom da je pecanje (ribarenje, ribolov,...) jedan od rituala koji se jako, jako, jako, malo promenio za poslednjih šezdesetak hiljada godina (a pecamo, verovatno, oduvek) - čitalačke publike ti ne bi nedostajalo i na ovoj, poslednjoj, internetskoj "virtuelnoj mreži" u koju se i inače lako `vata sve i svašta, k`o, božemeprosti da je bućkalo, a ne TheMreža 
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović10:43 06.01.2011

Re: :))

OndaK su to već "совјети здравога разума". itd...


albicillaalbicilla10:32 06.01.2011

musicarski trougao

bio sam u juznoj africi na visoravni koja je resila da se posveti musicarenju i musicarskom turizmu, pa su privukli musicave doktore iz joburga da dodju na pecanje i slane palacinke i da kupuju i preuredjuju stare kuce. i ide im... musicarenje je pecaroski golf

losa strana je sto su pregradili sve potoke, da naprave jezera z pastrmke, pa su unistili (potopili) gnezdilisno staniste ugrozenog plavog zdrala, njihove nacionalne ptice

a negde u tom kraju se muvao i jedini crni varijetet leoparda ("crni panter" ) opazen u africi jos od 1960ih (tada je jedan bio podno kilimandzara)

Aleksandar VasovićAleksandar Vasović10:45 06.01.2011

Re: musicarski trougao

losa strana je sto su pregradili sve potoke, da naprave jezera z pastrmke, pa su unistili (potopili) gnezdilisno staniste ugrozenog plavog zdrala, njihove nacionalne ptice


budibogsnama... ali tako ti je to kad se stvar komercijalizuje... prava mušičarska voda je nedirnuta i sa autohtonom ribom... 
albicillaalbicilla10:50 06.01.2011

Re: musicarski trougao

budibogsnama... ali tako ti je to kad se stvar komercijalizuje... prava mušičarska voda je nedirnuta i sa autohtonom ribom...


premali potoci i ne znam ima li tamo uopste autohtonih pastrmki - napravili vece i dublje vode i poribili kalifornijskom p.
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović11:08 06.01.2011

Re: musicarski trougao

ima li tamo uopste autohtonih pastrmki


pa potočna pastrmka (brown trout) (Salmo trutta - morpha fario) ona ti je autohtona (kao lokalni varijetet). ali su od 1875 počeli da je naseljavaju iz uvoza, a onda da donose i kalifornijsku i kanadsku pastrmku...
albicillaalbicilla12:22 06.01.2011

Re: musicarski trougao

Aleksandar Vasović
ima li tamo uopste autohtonih pastrmki


pa potočna pastrmka (brown trout) (Salmo trutta - morpha fario) ona ti je autohtona (kao lokalni varijetet). ali su od 1875 počeli da je naseljavaju iz uvoza, a onda da donose i kalifornijsku i kanadsku pastrmku...


tipicno..... od cca 105 vrsta riba u srbiji, cca 35 su stranjske....
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović12:38 06.01.2011

Re: musicarski trougao

tipicno..... od cca 105 vrsta riba u srbiji, cca 35 su stranjske....


ne samo u srbiji, ne samo u srbiji. ne zaboravi, riba doplovi iz velike reke u manju... rečna bubašvaba cverglan je doplovio iz dunava, a i sunčica... amur i tolstolobik još i ne smetaju mnogo... 



ana_radmilovicana_radmilovic11:15 06.01.2011

i tako napiše čovek (ovde vaske)

dve - tri ovakve rečenice: 
Sve se promenilo 1857 kad je neki Stjuart, Škot, počeo da uz vodu baca mokru mušicu, laganim bambusovim štapom od tri metra te jako uspešno lovi pastrmku I lipljana, a i da piše okolo o toj novoj tehnici.

i ja počnem da čitam tekst ispočetka, o mušičarenju, što me, da prostite zanima kao da mi neko prepričava dugu istoriju pčelarenja ili kakve druge - ne, nikako nebitne nego meni sasvim nepoznate - discipline 
i onda to bude dinamično... 

e pa druže vasoviću, evo imaš još jednog sledbenika koji istina pojma nema šta sledi - ali sledi jerbo je zanimljivo :) 

znam, ovo nije rečeno u slavu mušičarenja nego pisanja - ali kakve sad ima veze, nešto se slavi (slavi - kao "hvali" ne kao "proslavlja".)
Jelica GreganovićJelica Greganović11:27 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Anči, s tobom sam.
Sve što bih ja mogla ovde da dodam je paleta proizvoda, sa posebnim osvrtom na paleta.



A i ovo mi je blisko paleti, a da nije daleko od teme



btw, muharjenje je u Sloveniji vrlo omiljeT sport http://www.flyfish-slovenia.com/news.php
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović11:33 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

btw, muharjenje je u Sloveniji vrlo omiljeT sport


jeste, jeste. trebalo ja jesenas da idem na bohinj, gde je vanredno lepo, da muharim, ama grunuše one poplave i nabuja sava bohinjka i jbg i onda sam se preselio na gradac kod valjeva. 

p.s.



design by simon graham
Jelica GreganovićJelica Greganović12:45 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Bohinjske zlatovčice su, verujem, pozdravile poplave 


Aleksandar VasovićAleksandar Vasović12:54 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Jelica Greganović
Bohinjske zlatovčice su, verujem, pozdravile poplave 



pa na bohinju je "uhvati i pusti"... 
Jelica GreganovićJelica Greganović13:33 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

A što se sirota istraumirala i izbušila po njupalici?!
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović19:13 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Jelica Greganović
A što se sirota istraumirala i izbušila po njupalici?!


pa i ja se istraumiram. jel' mene neko pita kako mi je?
49 4149 4122:12 06.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Jelica Greganović
Anči, s tobom sam.
Sve što bih ja mogla ovde da dodam je paleta proizvoda, sa posebnim osvrtom na paleta.



A i ovo mi je blisko paleti, a da nije daleko od teme



btw, muharjenje je u Sloveniji vrlo omiljeT sport http://www.flyfish-slovenia.com/news.php


Naoruzao sam se paletom ovih musica, lepe, velike, male,svih boja.
Ma, jok.
Oni naivniji iz jata 30-50 se izdvoje, pridje musici i skoro je ispljune- pihhh.

Nas, samoupravljac koji nas je strmekao niz vodopade, torbicicu o rame velicine novcanika; a, unutra koncici vuneni,svileni,pamucni-svih boja. Peruskice, vrapcije, golubije, svracije, ...

Mota on musice svakih 300 m uz/niz kanjom. Zvera dominantnost boja stena, lisca, letacih insekata.
Pravi im meni na licu mesta iz tobicice.
Ja, jednu pastrmku-lipljana (drugih riba i nema + mladica monstrumskih); on 5.
st.jepanst.jepan00:57 07.01.2011

DA NIJE MALKO SVIREPO?

pa na bohinju je "uhvati i pusti"...

Nikada mi nije bilo jasno to "uhvati i pusti" ribolovaćko viteštvo.
Meni se, možda zato što uopšte nisam verziran (slobodno me ispravite), ta šala čini malko svirepom.

Ima li kakvih pouzdanih saznanja o ribljoj vizuri svega toga? 

Zna li se koliki šok pretrpi i koliko je zaboli kad joj se šiljak udice zabije duboko u desni (padaju mi na pamet zubarske inekcije), koliko joj patnje nanosi ribolovčevo snažno cimanje i njena očajnicko batrganje, pri cemu joj taj šiljak razdire i kida osetljivo tkivo, kao se oseća dok je tankočutni ekobrižnik ponosito pokazuje drugarima držeći je desetinama sekundi okačenu za udicu, kako joj se svidja gušenje dok neko ne izoštri sliku i ne namesti kako treba blendu, koliki je to za nju stres...? 

Nadam se da je sve to "savsjom nje tak", da riba ne oseća baš nikakv bol, već da se, naprotiv, baš ludo zabavlja.



Edit:
Ah, sad vidim, Jelica tu žvaku već pomalo žvaknula.
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović09:03 07.01.2011

Re: i tako napiše čovek (ovde vaske)

Mota on musice svakih 300 m uz/niz kanjom. Zvera dominantnost boja stena, lisca, letacih insekata.


ja sam to provalio svojevremeno jer mi nikako nije islo u glavu kako nece da uzmu nista, a samo jos sebe nisam okacio na tippet. i onda ponesem jednu malu stegu, dve fele konca i po trunku materijala. vidim sta leti i sta uzimaju, zategnem onu stegu na neku zgodnu granu, vezem najbanalnijeg spider-a (ali u kljucnoj boji) ili nimfu i eto. i radi. pa mi je to onda dosadilo jer mi je uzimalo previse vremena, pa sam poceo da vezujem kao manijak u svim kombinacijama i sad imam milijun muha (neke su vec moljci naceli)...
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović09:21 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

riba se ne zabavlja. nju to svakako boli, ali povredu zaboravi jako brzo. ja se zabavljam i u tome je sustina. ali je gvint u tome sto je pustim da ode i da dodjem drugi put ponovo po nju. uzgred, da bi se smanjile povrede plemenite ribe koriste se udice bez kontra kuke. 

gvint je i u tome sto je prevarim na nesto sto sasvim lici na njen plen (ali nije - mamac je potpuno vestacki), a neki put na nesto sto sasvim nema ama bas nikakve veze ni sa cim zivim. riba, znate, svakako zna bolje sta ima u vodi od mene. poenta je prevariti je. 

e sad, razlika izmedju nas (u lovu, a i ribolovu) od "civila", a posebno "anti-lov-ribolov-ua svirepost-civila" jeste u tome sto divljac koju lovimo ima neverovatno mnogo sanse da pobegne (ili da je promasimo), riba da ne uzme mamac (da spadne sa udice, da se otkaci, itd). meso i riba koje kupujete u radnji nije imalo nikakve sanse. goveda, ovce, koze, kokosi, te ribe razne su ili dovedene na klanje vezane ili su uhvacene u ogromne mreze na hiljade kila.

ovo prethodno je vec postao genericki pasus koji upotrebljavam za objasnjenje na ovakve argumente. 

zasto lovim i musicarim (pecam na varalicu) - pa zato sto volim. a volim i da pojedem sa svescu da sam licno (zajedno sa vernim mi kerom) pronasao (nisku) divljac, prikrao se ili sacekao (visoku) divljac, da sam joj se neko vreme divio i onda uzeo sebi za pravo da budem na vrhu lanca ishrane. jednako je i sa ribom - sedeo sam i mislio kako da zeznem organizam koji je u vodi neuporedivo savrseniji od mene, isprobao sam svoju varku, jednu, drugu, petu, osamnaestu i uspeo da je nagovorim da uzme vestacki mamac. onda sam je izvadio iz vode. i pojeo. nisam kupio meso (ribu) gojeno koncentratima, hormonima, dovedeno na klanicu, zveknuto pneumatskim cekicem i iskasapljeno. 

p.s.
od pre pa recimo desetak godina, uglavnom od mesa (kod kuce) i jedem to sto ulovim, upecam. gadi mi se iz kasapnice, ribarnice... 
gordanacgordanac09:39 07.01.2011

---


Aleksandar Vasović:
riba se ne zabavlja. nju to svakako boli...


Čini se da ribe NE OSEĆAJU bol

Mada, ima i drugačijih mišljenja

P.S.
najbolje što sam čula od jednog garija na pecanju (istina, bio je "tamaaaan" ), a o neophodnom i jedino dobrom životnom principu za ukupno ponašanje u životu je sledeće:
- kud ranije nisam ukapirao, ovo "poljubi i pusti" je jedino što treba raditi...
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović10:04 07.01.2011

Re: ---

Čini se da ribe NE OSEĆAJU bol

Mada, ima i drugačijih mišljenja


ja sam od skole misljenja koja bi rekla da ribe mozda ne osecaju bol kao mi u smislu lokalizacije istog, ali da osecaju nelagodu (discomfort). ali sta sad... boli i mene pa cutim  

a sto se "poljubi i pusti" i garija tice, KAKAV KRALJ! ali potpuni kralj!


st.jepanst.jepan12:42 07.01.2011

POLJUBI I BEGAJ!

"poljubi i pusti" je jedino što treba raditi

Pa sad, zavisi... 
Ako bi to da bega, dabome - ionako se to ničim ne da zadržati. 
Ako pak ne bi da bega, ubrzo ćeš sam poželeti da begaš, pa je stoga najbolji savet: poljubi i begaj!
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović12:50 07.01.2011

Re: POLJUBI I BEGAJ!

onda je najbolji savet: poljubi i begaj


prijatelju, nije ti ta bez neke 
st.jepanst.jepan14:21 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

ali je gvint u tome sto je pustim da ode i da dodjem drugi put ponovo po nju

... a riba će da podvrisne jipiii, eno ga opet onaj, opet će se poigramo! 

Šalu na stranu, ne pripadam pomenutom lobiju, ne pripadam ni jednomn lobiju, reagovao sam refleksno, mada slažem se, moja žvaka liči na kliše. Jednako kao i tvoj odgovor. 

To je prosto nužno, klišea za priliku každu, klišeima već pokriveno skoro sve. 

Čačnuo sam, valjda od duga vremena, mečku, radije bih da nisam, jer me to sad obavezuje na odveč kabastu žvaku, na priču koja ozbiljnošću daleko nadilazi pristojnu i prikladnu efemernost običnog blogerskog commenta, naročito commenta podno jednog ovako lepog teksta. 

Stoga ću, junak, ovde udariti punktum i čestiti blogerski puk poštedeti svih onih ustravljujućih bala tekstila koje slutim, a nakon kojih mi ne bi bilo druge no da se besim. 

Garant bih se upetljao u mrežu sopstvenih kobnih protuslovlja, jerbo uopšte nisam vegetarijanac, o naprotiv! 

Mada, ako do zatvaranja ovog bloga smislim neki elegantni gard...

Nego, 'si primetrio da u ribolovačku priču udarismo baš na rodjendan najčuvenijeg ribolovca? Istina, ON se ovde slabo uklapa, jer nije morao da lovi mnogo - sa sedam riba taj je uspevao da narani ceo jedan narod.
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović15:06 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

... a riba će da podvrisne jipiii, eno ga opet onaj, opet će se poigramo!


ma jok. riba ce da pomisli, kuku sto je lepa buba daj da je ja pojedem. i cvrc!

ON se u ovu priču slabo uklapa, jer nije morao da lovi mnogo - sa sedam riba taj je uspevao da narani ceo jedan narod.


nije bas ceo narod. pet iljada ljudi + zene i decu... ali svejedno. to mi je omiljeni deo.

15 A pred veče pristupiše k Njemu učenici Njegovi govoreći: Ovde je pusto mesto, a dockan je već; otpusti narod neka ide u sela da kupi sebi hrane.
Mk. 6:36, Jn. 6:1

16 A Isus reče im: Ne treba da idu; podajte im vi neka jedu.
2 Car. 4:42, Lk. 3:11, Jn. 13:29, 2 Kor. 8:2

17 A oni rekoše Mu: Nemamo ovde do samo pet hlebova i dve ribe.

18 A On reče: Donesite mi ih ovamo.

19 I zapovedi narodu da posedaju po travi; pa uze onih pet hlebova i dve ribe, i pogledavši na nebo blagoslovi, i prelomivši dade učenicima svojim, a učenici narodu.
Mt. 15:35, Mt. 15:36, Mt. 26:26, Mk. 8:6, Lk. 22:19, Jn. 6:11, Dela 27:35

20 I jedoše svi, i nasitiše se, i nakupiše komada što preteče dvanaest kotarica punih.

21 A onih što su jeli beše ljudi oko pet hiljada, osim žena i dece.


slažem se, moja žvaka liči na kliše. Jednako kao i tvoj odgovor. 

To je prosto nužno, klišea za priliku každu, klišeima već pokriveno skoro sve.


kliširao sam odgovor jer je prekomplikovan i predug za pet pasusa. ali ne mislim da je kliše. kako bih ti rekao, to radim celog života i ni jednog trenutka nisam dobio ništa sem beskrajnog uživanja.
st.jepanst.jepan15:17 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

Nemamo ovde do samo pet hlebova i dve ribe.

Ups, ja reko "sedam", valjda jer mi se inventarske jedinice vremenom u glavi sabrale.

Edit:
to mi je omiljeni deo

A moj omiljeni deo je kad ga ucenici pitaju otprilike "kako ucitelju ne razumedosmo ovu pricu", a ON im "odgovori govoreci: a kako cete sve price razumeti?". (od tada im je, dabome, govorio samo u pricama). 

Edit edita:
Preporucio tekst, a preporucio i comment of 49-41.
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović17:37 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

A moj omiljeni deo


ma meni je najsmesnije "i nakupiše komada što preteče dvanaest kotarica punih"

al zamisli njih kako skupljaju. pa cirkus 
st.jepanst.jepan17:53 07.01.2011

Re: DA NIJE MALKO SVIREPO?

nakupiše komada što preteče dvanaest kotarica punih

Da, da, potseca me na zezanje mog brata, koji je tvrdio da kad pusim, ispustam mnogo vise dima nego sto uvlacim.

Edit:
Mada, nigde se ne kaze o kojim se tu ribama radilo. Nije iskljuceno da su te dve ribe bila dva nasukana kita (tada se valjda jos nije znalo da su kitovi sisari, a ne ribe)
49 4149 4116:38 06.01.2011

Musicarenje

u kanjonu Tare, - zora.

Faza, kad bosonog u gacama, sa natucenim debelim Sirogojno dzemperom; oko butina osecas 'celicni prsten"-koji steze dokle voda dopire.
Ispod, prstena nemas osecaj da imas noge; iznad "vrucina" po butinama.

U safirnoj vodi, na 1-2m od; ovalna stena.
Stena dovoljno duga 1-1.5m bice bolji dohvat musice u jato krupnih pastrmki i lipljana.

Ako klisnes sa nje u vodu?!?
Bolje ne!

Prethodnih dana si osetio uzivo sta znaci; bulja gace zvace.
Spazmaticni grcevi cmara, kao kontrakcija materice-pri najjacem orgazmu; al', ne tako prijatni.
Bolni.

Fantaziram, da je prethodne noci bilo previse crnog, uz onih 5-6 kg pastrmki.
Nisam brojao onoj trojici, kad su se gubili u mrak oko vatre i ceprkali po svojim rancevima.

Rekli smo, nosimo minimalno-preko potrebnog, u najvecem rancu je samo camac i najkrace veslo koje postoji na svetu!
Za prvog, samoupravljaca-koji poznaje svaki slap Tare; svaku sunovracujucu struju u koju se udenjuje u santimetar.
Za zadnjeg kormilara-grana.

Stena krene da klizi uzvodno, zastane, sklizne mi blizu nogu.
Opet, "ljagu" na crno.

Debljim delom stapa, da proverim klizavost stene. Stena krene, ko torpedo - uzvodno.

Mladica.
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović19:12 06.01.2011

Re: Musicarenje

Debljim delom stapa, da proverim klizavost stene. Stena krene, ko torpedo - uzvodno.


paz' ovo: gradac, prva polovina maja, rano na sabajle, pre sunca, voda jos 'ladna ko grob, ne pomazu untrcigeri ni trenerka, probija 'ladno kroz one cizme pa sve bridi. bacim "aleksandru" pa lagano privlacim. pastrmka se sama obesila, nisam ni stigao da kontriram kako je udarila. a stap, da upotrebim cuvenu floskulu, ozivi. a ona pastrmka krene da bije o obalu iz sve snage, pa skoci, pa se vrati, ja primotam, ona netrag udvojenom snagom. cekrk zuji kao simplon. stap #4, a sve sa njim jednako lagano, pa se sve mislim kako ce da odmota to backing-a, pa backing, pa onda bude kvrc i ode... a ona pastrmka u jednom trenutku samo stane i kao da sama upliva u mrezu. i onda joj se zahvalim na saradnji i pustim je... ima li bolje? a svojevremeno na sutjesci, negde blizu hrcavke, pecam lipljana na najmanje nimfe, a mesto njih dodje pastrmka ili krkusa, pa je iz vode samo premestim pravo u tiganj. pa ima li bolje?
gordanacgordanac19:47 06.01.2011

Re: Musicarenje

Aleksandar Vasović
Debljim delom stapa, da proverim klizavost stene. Stena krene, ko torpedo - uzvodno.


paz' ovo: gradac, prva polovina maja, rano na sabajle, pre sunca, voda jos 'ladna ko grob, ne pomazu untrcigeri ni trenerka, probija 'ladno kroz one cizme pa sve bridi. bacim "aleksandru" pa lagano privlacim. pastrmka se sama obesila, nisam ni stigao da kontriram kako je udarila. a stap, da upotrebim cuvenu floskulu, ozivi. a ona pastrmka krene da bije o obalu iz sve snage, pa skoci, pa se vrati, ja primotam, ona netrag udvojenom snagom. cekrk zuji kao simplon. stap #4, a sve sa njim jednako lagano, pa se sve mislim kako ce da odmota to backing-a, pa backing, pa onda bude kvrc i ode... a ona pastrmka u jednom trenutku samo stane i kao da sama upliva u mrezu. i onda joj se zahvalim na saradnji i pustim je... ima li bolje? a svojevremeno na sutjesci, negde blizu hrcavke, pecam lipljana na najmanje nimfe, a mesto njih dodje pastrmka ili krkusa, pa je iz vode samo premestim pravo u tiganj. pa ima li bolje?

Nema.
Nema bolje...
Pazi, kad SVE mogu da zamislim dok čitam...
Samo mi još jedno kaži - esi palio cigaru mokrim rukama, ha? i el zastala (bar malo, pola sekunde) pre nego što je strugnula u dublje?
Aleksandar VasovićAleksandar Vasović21:18 06.01.2011

Re: Musicarenje


Nema.
Nema bolje...
Pazi, kad SVE mogu da zamislim dok čitam...
Samo mi još jedno kaži - esi palio cigaru mokrim rukama, ha? i el zastala (bar malo, pola sekunde) pre nego što je strugnula u dublje?



jesam. i malo mi drhtale ruke. a nije zastala. stajala je u struji bogami pola minuta. valjda se bila jadna umorila. i onda je zbrisala

Нема коментара:

Постави коментар